branzeturi

Colesterolul si homocisteina

Un raport al Organizatiei Mondiale a Sanatatii avertizeaza ca aproximativ 20% din totalul deceselor inregistrate la nivel modial sunt cauzate de afectiunile cardiovasculare. Hipertensiunea arteriala, diabetul, colesterolul marit, tabagismul, obezitatea sunt factori de risc pentru afectiunile cardiovasculare. De curand insa, studiile au depistat inca un factor de risc pentru bolile cardiovasculare: homocisteina.

Ce este homocisteina?

Homocisteina este un aminoacid, subprodus la proteinelor, produs de organismul nostru pornind de la un alt aminoacid − metionina. Metionina se gaseste in alimente, fiind indispensabila organismului. Printr-un mecanism, metionina se transforma in homocisteina. In mod normal, homocisteina se transforma de la sine in cisteina sau redevine metionina, datorita actiunii anumitor enzime. Daca insa nu se transforma in cisteina sau metionina, homocisteina devine factor de risc pentru bolile cardiovasculare.

Acest lucru se intampla atunci cand dieta noastra este saraca in vitamine din grupul B. Studiile au aratat ca 20%-30% dintre persoanele suferind de maladii coronariene prezinta un nivel ridicat de homocisteina. Se pare ca nivelul ridicat al homocisteinei creste capacitatea de coagulare a sangelui si, in consecinta, creste riscul de tromboza. S-a constatat de asemenea ca, in timpul acumularii homocisteinei, nivelul colesterolului HDL (colesterolul bun) scade. Nivelul scazut al colesterolului bun creste riscul aparitiei problemelor cardiace si incetineste recuperarea dupa un atac cerebral, arata un studiu efectuat la Institutul de Ingrijiri Medicale din Philadelphia (SUA).

10% dintre decesele de cauza coronariana au legatura cu nivelul ridicat al homocisteinei. In cresterea nivelului homocisteinei sunt implicati atat factorii genetici, cat si dieta.

Homocisteina, responsabila pentru scaderea colesterolului bun

Potrivit medicului francez Jean-Pierre Nicolas, homocisteina ar putea exercita un impact asupra sanatatii publice egal ca masura cu colesterolul. Homocisteina creste coagularea sangelui, avand un efect toxic asupra celulelor endoteliale (celulele tesuturilor organismului nostru). De asemenea, homocisteina este responsabila pentru peroxidarea colesterolului rau LDL si pentru scaderea nivelului colesterolului bun HDL. Un material publicat in numarul din august 1996 al revistei Newsweek arata: „Ultimele studii sugereaza ca un aminoacid, denumit homocisteina, joaca un rol important in distrugerea arterelor din corpul nostru. Aceste leziuni sunt probabil la fel de importante ca si cele produse de fumat sau colesterol“.

Stiai ca in anul 1969, dr Kilmer S. McCully a aratat ca copiii nascuti cu un defect genetic, numit homocistinurie, care se manifesta prin nivelurile crescute de homocisteina, mor la varste tinere cu ateroscleroza in forma avansata? Abia in anii ’90, studiile au pus in legatura nivelurile ridicate de homocisteina si riscul de infarct si atac vascular cerebral, in randul populatiei generale.

Care sunt riscurile nivelului crescut al homocisteinei?

Excesul de homocisteina are ca efecte:
• determinarea agregarii plachetare
• favorizarea coagularii
• favorizarea aterosclerozei prin lezarea endoteliului vascular
• facilitarea depunerii colesterolului „rau“ LDL pe artere
• multiplicarea fibrelor musculare netede vasculare

Stiai ca persoanele cu un nivel ridicat al homocisteinei prezinta o predispozitie de doua ori mai mare de a suferi de ingrosarea arterelor spre deosebire de persoanele cu un nivel scazut al homocisteinei?

Un studiu efectuat la Institutul de Ingrijiri Medicale din Philadelphia (SUA) a facut legatura intre aminoacidul homocisteina, al carui nivel creste pe fondul consumului de carne rosie, si recuperarea dificila dupa un atac cerebral. S-a dovedit ca persoanele cu un nivel crescut al colesterolului, cu un nivel mare de homocisteina au de doua ori mai multe sanse sa se recupereze mai greu dupa un atac cerebral, sa ramana cu dizabilitati si sa aiba functiile cognitive mai slabe. Cel mai greu se recupereaza persoanele cu varste peste 55 de ani si cu niveluri mari de homocisteina in corp.
Concentratia in sange a homocisteinei poate fi masurata pe nemancate sau dupa administrarea unei doze-test de metionina.

Un alt studiu, publicat in European Journal of Clinical Investigation, a demonstrat ca 40% dintre persoanele care sunt victime ale unei crize cardiace prezinta un nivel ridicat de homocisteina in sange.

Potrivit statisticilor, niveluri ridicate ale homocisteinei se inregistreaza la 5%-12% din populatia generala. In unele categorii de persoane, asa cum sunt alcoolicii (care au carente de vitamine), pacientii cu afectiuni renale cronice, incidenta nivelului ridicat al homocisteinei este mai mare.

Aportul de B-uri si scaderea nivelului de homocisteina

In aceste conditii este importanta impiedicarea acumularii acestei substante. In mod normal, ea se transforma in alti aminoacizi lipsiti de primejdie datorita unui sistem enzimatic, in care sunt implicate trei vitamine din grupul B: vitamina B9 (acidul folic), vitamina B12 (cobalamina) si vitamina B6 (piridoxina). Daca aceste vitamine lipsesc din organismul nostru, metabolismul homocisteinei este dereglat. S-a dovedit ca nivelul de homocisteina din corp este invers proportional cu nivelul de acid folic din sange. Cand nivelul de acid folic din sange este mare, nivelul de homocisteina este mic. Cu cat nivelul de acid folic scade, cu atat creste nivelul de homocisteina si, implicit, riscul aparitiei bolilor de inima.
Pentru a ne asigura necesarul de vitamina B9 (acid folic) trebuie sa consumam legume cu frunze verzi. Spanacul este bogat in acid folic, de altfel aceasta vitamina a fost descoperita prima oara in frunzele de spanac. Acidul folic este destul de sensibil si se poate pierde daca fierbem spanacul. Pentru a profita de acidul folic ar fi bine sa mancam spanacul sub forma de salata. Broccoli este de asemenea o leguma foarte bogata in acid folic. Sunt suficiente 100 g broccoli pentru a ne asigura doza zilnica de acid folic.

Pentru a reduce nivelul homocisteinei, acidul folic trebuie asociat cu vitamina B12. Aceasta vitamina se gaseste in carne, peste, oua, produse lactate. In trioul care lupta cu homocisteina intra si vitamina B6, care se gaseste in ficat, orez integral, banane, alune.
Tinand seama de aceste lucruri se intelege ca dieta este cea care ne ajuta sa controlam nu doar nivelul colesterolului, ci si nivelul homocisteinei. Excesul de colesterol si de homocisteina se afla pe acelasi plan si pot fi evitate prin alimentatie.

ColonHelp, remediu natural pentru scaderea colesterolului

ColonHelp este o combinatie inspirata de fibre solubile si insolubile din seminte de in si psyllium. Fibrele solubile din psyllium au capacitatea de a reduce absorbtia colesterolului alimentar din intestin, care in mod obisnuit ajunge in fluxul sangvin. Persoanele care au urmat o cura completa (3 luni) cu produsul ColonHelp au observat o reducere a nivelului colesterolului cu 7%-10%.

Alege ColonHelp, solutie naturala pentru scaderea colesterolului!

6 thoughts on “Colesterolul si homocisteina

  1. Cristi

    Eu am luat mult timp medicamente sintetice pentru scaderea colesterolului. Am aflat insa ca pot da tumori pe anumite organe daca sunt luate pe termen lung. Ma bucur cand aflu de un produs natural ca acesta.

    Răspunde
  2. Alexandra

    @ Cristi …si eu am ,luat medicamente de sinteza pentru scaderea colesterolului pe termen lung si abia dupa 1 an am aflat ca pot da reacyii adverse!

    Răspunde
  3. Stroie Alina Ioana

    Cat timp se poate administra acid folic, pastilute din farmacie? Exista contraindicatii? Am inteles ca pregateste organismul pentru o eventuala sarcina? Merci!

    Răspunde
  4. Matei

    Eu am urmat o cura completa cu ColonHelp, adica 3 luni consecutive. Dupa aceasta mi-am facut analizele si intradevar colesterolul a revenit la limitele normale si am reusit sa dau jos burta.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s